V žarišču (Spotlight, 2015)

SpotlightFilm V žarišču, nominiran za šest oskarjev in v režiji Toma McCarthyja, je rekonstrukcija raziskovanja pedofilskih škandalov Rimokatoliške cerkve s strani novinarjev časnika Boston Globe. Film je bil s strani Ameriškega združenja filmskih kritikov (Critics’ Choice Award) izbran za najboljši film leta. Igrajo: Mark Ruffalo, Michael Keaton, Rachel Adams, Liev Schreiber, John Slattery.

Film prikaže svinjarijo ne le samih spolnih zlorab otrok, prizadejanih s strani Rimokatoliške cerkve, temveč tudi svinjarijo njenega delovanja nasploh. Pedofile iz svojih vrst namreč po običajni praksi preprosto odstranjujejo iz župnij in jih premeščajo v druge. Njihova avtoriteta in manipulativna moč se razkrije v vsej razsežnosti, saj imajo pod svojim okriljem policijo, ki ne raziskuje prijavljenih primerov, odvetnike, ki se v njihovem imenu pogajajo z žrtvami, in sodnike, ki zapečatijo dokumente, ki bi razkrili njihove spolne zločine. V vsej jasnosti se izriše grozljiva zaščitenost cerkev. Ta zaščita ne prihaja samo iz njihovih vrst, temveč tudi s strani posvetnih institucij. Mreža tistih, ki vedo, pa molčijo, se leta 2001, ko novi urednik Boston Globa zahteva, da se bolj poglobljeno razišče primer, ki bo dokazal krivdo pedofilskemu duhovniku, začne razpletati.  Posledično začnejo odkrivati, da je žrtev spolnih zlorab več, kot so si sploh lahko predstavljali. Izvemo tudi, da so novinarji Boston Globa pred leti že bili opozorjeni na tovrstne zločine, pa se niso odločili napisati zgodbe. Zdaj imajo možnost, da to napako popravijo. Tokrat imajo v mislih širšo sliko, saj želijo v pravi luči pokazati inrachel-mcadams-mark-ruffalo-brian-dg-arcy-michael-keaton-and-john-slattery-in-spotlight-cred-kerry-hayes-open-road-films_wide-a9ace4a3a9d3d271a45d19c7c220201b7656c7eb-s900-c85 primerno obsoditi celotem sistem delovanja Rimokatoliške cerkve. Za kredibilnost podatkov, ki so jih zbrali, potrebujejo tudi izjave in potrditve tistih, ki jim stojijo nasproti. Režiserju uspe eksplicitno prikazati cerkveno moč nad ljudmi, saj so ti nemalokrat zadržani, ko pride do javnega pljuvanja v posvečeno vodo. Institucija, ki jo je treba razkrinkati, jim namreč predstavlja neomajno avtoriteto. Na tem so delali od svojega nastanka in še vedno jim uspeva – z ustrahovanjem in manipulacijo, katere izhodišče so obljubljena nebesa, posledica pa fanatični ljudje, ki drago plačujejo odpustke za grehe, ki jih nikoli niso zagrešili.

Film je dober zato, ker se ves čas osredotoča na zgodbo, ne dramatizira in ne stavi na preveliko mero senzibilnosti vseh udeleženih. Zato je zgodba bolj kredibilna. Prav tako se ne ukvarja z drugimi (tukaj postranskimi) elementi, na primer zvočnimi učinki, dramatičnimi obrati, ki bi film naredili spektakel. To je daleč od njegovega namena.

Tjaša Plazar

 

slike: http://www.patheos.com, www.epsilonreviews.com

 

.

 

 

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s