Kapitan Fantastični: Superjunak za novo tisočletje

Počasi a odločno se rojeva nov rod superjunakov. Če so bili le-ti včasih mišičasti in molčeči Arnold, Stallone in Van Damme, so to danes plačanci z gofljo, čarovniške najstnice prepametne za svoje dobro in odred odpisanih, zakrknjenih kriminalcev. Naše dojemanje dobrega in zlega se, v luči padlihcaptain_fantastic_poster avtoritet, pokvarjenih politikov ter pritlehnosti rimokatoliških funkcionarjev,  korenito spreminja. A naslov filma, ki so ga v ljubljanskem Kinodvoru premierno predstavili v sredo, je nedvomno nekoliko zavajajoč. Namesto razgaljenih pištol in nabrušenih nožev nas pričaka razburljivo popotovanje polno vzponov in padcev, barvitih temperamentov, osupljive narave in kipečih čustev.

Če je bila včasih Julie Andrews, nuna, neporočena, brez otrok in ženska, tista ki je razburkala mirno družinsko življenje družine Von Trappovih v filmu Moje pesmi moje sanje, je danes tisti, ki zmoti vsakdan ameriškega, zaspanega srednjega sloja njeno popolno nasprotje. Oče šestih otrok, ki je v luči ženine bolezni skoraj samohranilec, ekstremni levičar, zakrknjeni ateist in revolucionar brez dlake na jeziku, skupna jima je le ljubezen do glasbe. Režiserju Mattu Rosssu je uspelo odlično ponazoriti in izpostaviti zmote našega časa, ki so za večino postale nova religija. Nebrzdano potrošništvo in kapitalizem, dušeče družbene norme, puhle verske ustanove in zapovedi, ki so same sebi v namen, so v Kapitanu Fantastičnem resnični negativec.  Če so Leonarda DiCapria v filmu Povratnik življenja skoraj stala podivjana medvedka in neusmiljeni naravni elementi, pa glavnega junaka Kapitana Fantastičnega, Bena Casha (odlični Viggo Mortensen) razmesari in izpljune družba in nerazumevanje družine.

prenosFilm, ki ga odlikujejo odlična kamera, scenografija in glasbena podlaga, se začne globoko v gozdovih pacifiškega severozahoda. V nedotaknjeni divjini, daleč od civilizacije Ben Cash in njegova manično depresivna partnerica ustvarita svojo družbo in svoja pravila. Svojih šest otrok vzgajata v rutini strogega, para-militarističnega urjenja, ki ga sestavljajo naporne vaje, simulacije bojev, lov in večerno branje Bratov Karamazovih ter ostalih velikih literarnih in filozofskih klasikov. Njihov odnos temelji na odprtem, iskrenem dialogu, ki je v kričečem kontrastu s hiper-občutljivim obravnavanjem otrok permisivne vzgoje. Režiser Matt Ross nam tako pričara trenutke sladke utopije; predan starš, ki ima čas in voljo za iskren in poglobljen pogovor s svojimi otroki, užitki prostrane, neokrnjene narave, samooskrba v pravem pomenu besede, življenje brez družbenih konvencij in obsojanja, svoboda pa če je še tako neotipljiva in minljiva. Njihovo življenje se zdi v popolnem nasprotju s prevladujočo družbeno klimo odtujenosti in kroničnega pomanjkanja dialog. A Benove sanje se po smrti dolgoletne partnerice razblinijo, soočen je s kruto resnico in zunanjim svetom, ki obsoja njegov način življenja. Slikovita družinska drama polna nenavadnega, situacijskega humorja, ki bo nedvomno popestrila dan vsem tistim, ki potrošniško družbo in ustaljene družbene norme, ki iz nje izhajajo, že od nekdaj opazuje iz kritične distance.

Jerica Šemerl-Harmel

Foto:theknockturnal.com, thefilmexperience.net,  en.wikipedia.org

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s